Usterki i problemy techniczne urządzeń to coś co przytrafia się stosunkowo często zarówno w produktach z wysokiej półki cenowej jak i urządzeniach w średnim i niskim segmencie cenowym. Wiele osób szuka samodzielnych rozwiązań aby uniknąć kosztów ewentualnej naprawy, niektórzy mają obawy, że dana usterka nie obejmuje gwarancji i postanawia wykonać naprawę po tzw. taniości. Niestety najczęściej takie zabiegi nie kończą się dobrze w efekcie czego nasz sprzęt jest w jeszcze gorszym stanie lub przestaje działać a my przecież mieliśmy oszczędzić. Paradoksalnie, w takich sytuacjach tracimy, czas, pieniądze a w najgorszym wypadku sprzęt.
Zgłaszanie uszkodzenia sprzętu Acer nie jest aż takie trudne jak mogłoby się wydawać, trzeba się po prostu do tego dobrze przygotować i zrobić dokładnie wszystko co potrzebne aby sprzęt został przyjęty przez serwis. Na wstępie musimy upewnić się iż przyczyną nieprawidłowo działającego sprzętu nie jest oprogramowanie. W tym przypadku zaleca się odtworzenie systemu operacyjnego przy użyciu Recovery CD lub systemu D2D, dla niektórych z nas może być to skomplikowane ale na oficjalnej stronie Acer, konsultant telefoniczny z pewnością pomoże nam i wyjaśni ewentualne nieścisłości. Przed wysłaniem sprzętu zaleca się również wykonanie kopii zapasowych danych znajdujących się na dyskach twardych, aby nie utracić ważnych plików a to dlatego iż przy naprawie serwis jeżeli to konieczne ma prawo do odtworzenia systemu operacyjnego do ustawień fabrycznych.
Uszkodzenie sprzętu Acer – kiedy mam gwarancję
Przed wysyłką sprzęt musimy odpowiednio zapakować, zabezpieczyć go przed uszkodzeniami, które mogą wystąpić podczas transportu. Zaleca się aby wysyłany produkt był w oryginalnym pudełku, wraz z kopią faktury i innymi niezbędnymi dokumentami wymaganymi do uznania gwarancji. Co ważne urządzenie nieodpowiednio zapakowane, nie zostanie przyjęte przez kuriera.
Uszkodzenie sprzętu możemy zgłosić na dwa sposoby:
- telefonicznie, po przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta, numer również dostępny na oficjalnej stronie Acer, w zakładce wsparcie techniczne
- drogą elektroniczną, po przez formularz zgłoszeniowy naprawy dostępny na oficjalnej stronie Acer, w zakładce wsparcie techniczne. Aby utworzyć zlecenie serwisowe należy przygotować :
– dane osoby kontaktowej, numer telefonu, adres e-mail,
– NIP oraz REGON nadawcy przesyłki,
– numer seryjny sprzętu, który zgłaszamy
– datę zakupu urządzenia,
– rodzaj gwarancji
– adres przesyłki na który zostanie odebrana
– jak najbardziej szczegółowy opis usterki
Gdy już skompletujemy te informacje wygenerowane zostanie zlecenie naprawy, a my otrzymamy na podany adres e-mail dalsze instrukcje i informacje .
Co jednak w sytuacji kiedy nasz sprzęt nie jest już objęty gwarancją?
I w tym przypadku nie powinniśmy się niczego obawiać bo z całą pewnością znajdziemy godny uwagi serwis Acer http://serwislaptopowlrc.pl/serwisacer. Nie musimy obawiać się także tego, że mieszkamy w małej miejscowości i na miejscu nie ma żadnego godnego uwagi serwisu komputerowego. Chyba obecnie dla żadnej firmy nie już problemem kontakt telefoniczny czy mailowy oraz przyjęcie sprzętu do naprawy wysłanego np. kurierem. Jednakże i w tym przypadku musimy pamiętać o wyżej wymienionych zasadach, które dotyczą odpowiedniego zabezpieczenia komputera przed wysyłką oraz dokładnego ustalenia wszelkich wymaganych szczegółów z wybranym przez nas serwisem Acer. Zwrot wysłanego sprzętu odbędzie się ta samą droga, a my już niebawem będziemy mogli cieszyć się w pełni sprawnym komputerem.