Czy opakowanie produktu ma wpływ na wrażenia klienta?

Czy opakowanie produktu ma wpływ na wrażenia klienta?

Nie da się ukryć, że, kiedy otrzymujemy jakąś paczkę, zazwyczaj najbardziej będzie interesowała nas jej zawartość, a karton prędzej czy później zazwyczaj trafi do śmietnika. Nie oznacza to jednak od razu, że opakowania nie mają znaczenia i można wysyłać klientom produkty w niskiej jakości, łatwo niszczących się opakowaniach. Przeciwnie – warto pomyśleć o zainwestowaniu w bardziej kreatywne i ciekawe opakowania (a także ich wypełnienie). Dlaczego? Opakowanie produktu wbrew pozorom może mieć spory wpływ na opinię klienta – nie tyle na temat samego zakupionego przedmiotu, ale na temat sklepu.

Zrób wrażenie na kliencie ciekawym opakowaniem – to się opłaca

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że producent opakowań często umożliwia nadrukowanie na kupowane od niego kartony dowolnego wzoru, czyli na przykład loga firmy, jej nazwy lub motta, czy też dowolnej innej grafiki (na przykład nawiązującej do zbliżających się Walentynek, świąt Bożego Narodzenia czy innych ważnych okazji).

To świetne rozwiązanie, jeśli chcemy po pierwsze się wyróżnić, a po drugie lepiej wyeksponować swoją markę. W ten sposób możemy dopilnować, aby klient lepiej zapamiętał nazwę sklepu, przez co jest większe prawdopodobieństwo, że zrobi w nim zakupy ponownie. Szczególnie, jeśli opakowanie będzie wyjątkowo ładne i kreatywne. Żeby mieć pewność, że nadruk na kartonie będzie dobrze się prezentował, należy zlecić przygotowanie projektu profesjonaliście.

Ciekawe opakowanie nie kosztuje dużo, a jest świetną inwestycją – na dłuższą metę może pomóc w zbudowaniu wizerunku marki i bazy lojalnych klientów, co powinno przełożyć się na sprzedaż. Jest to więc rozwiązanie, nad którym zdecydowanie warto się zastanowić.

Zadbaj także o eleganckie wypełnienie opakowania

Poza samym kartonem, warto zadbać także o to, co znajdzie się w środku. Dobrą opcją jest na przykład położenie przedmiotu na ozdobnym papierze i sklejenie jego krańców ozdobną naklejką z logo firmy. Niektórzy decydują się po prostu na przykrycie zakupionego towaru elegancką bibułą, co też jest ciekawym rozwiązaniem.

Dodatkowo warto jeszcze, zarówno ze względów bezpieczeństwa, jak i względów estetycznych, zakupić zapas wypełniaczy do paczek. Bardzo popularne są na przykład wypełniacze papierowe – dostępne są one nawet w wersjach wielokolorowych, co stwarza jeszcze ciekawszy efekt.

Jeśli poczytamy opinie sklepów internetowych, w niektórych z nich z pewnością natkniemy się na informację, że przesyłka została dobrze lub ładnie (bądź źle czy brzydko) zapakowana – to najlepiej świadczy o tym, że klienci zwracają uwagę na opakowanie i nie można o nim zapominać.

Dodaj komentarz