Naturalne sposoby na stres i koncentrację

Naturalne sposoby na stres i koncentrację

Dobrze i przewidywalnie działający mózg to podstawa naszego działania. Niestety obecnie coraz częściej musimy mierzyć się z przewlekłym stresem, gonitwą, wymaganiami. To wszystko stawia nas w sytuacji, kiedy nie wiemy już w co ręce włożyć i ciężko nam skoncentrować się na efektywnym działaniu.

Sen – nic bardziej naturalnego nie znajdziesz.

Sen to czas, w którym nasz organizm nie tylko się regeneruje, ale też przetwarza informację zebrane w ciągu całego dnia. Podczas dobrego, najlepiej nieprzerwanego snu odtwarzają się połączenia nerwowe, regulują się receptory, wyrównuje się poziom neuroprzekaźników, a to wszystko po to, żebyś mógł rano wstać z baterią pełną energii do działania i czystą głową, która na świeżo będzie w stanie zdecydowanie lepiej obierać właściwy kierunek pracy. Dobry sen, to nie tylko uczucie naładowanej baterii. To też szybsze reakcje, efektywniejsze wiązanie faktów i wyciąganie z nich wniosków. Bez odpowiedniej ilości czasu przeznaczonego na regenerację, Twoja zdolność koncentracji będzie na równi pochyłej i nie uratują jej żadne  suplementy.

Pij wodę – Będziesz działać.

Twój mózg to w 80% właśnie woda, a jej spadek już o 2% daje się odczuć w Twoim funkcjonowaniu. Mało oczywistymi objawami tego, że w Twoim organizmie jest za mało wody będą bóle głowy, uczucie skołowania, brak koncentracji, trzęsące się ręce, czy spadek ciśnienia. Już pomijając to, że możemy sobie przebierać w wodach butelkowanych o bardzo zróżnicowanym składzie, który też może mieć znaczenie dla naszej efektywności, to jest jeszcze prostsza, absolutnie podstawowa kwestia. Woda to rozpuszczalnik tych wszystkich makro i mikroelementów, ale też doskonały przewodnik prądu. Tak, duża część synaps, czyli połączeń nerwowych, to właśnie synapsy elektryczne i jak sama nazwa wskazuje przekazują sygnał w formie „prądu”, który coś musi przewodzić. Nie zapominaj o tym.

Żeń-szeń syberyjski, maca i inne dary natury na koncentrację

Zioła raczej mają to do siebie, że prędzej poprawią pracę Twojego mózgu, niż jej zaszkodzą. Pytanie tylko, jakiego działania oczekujesz i z czym Twój umysł ma problem. Możesz wybrać zioła, takie jak żeń-szeń syberyjski, który dzięki zawartości ginsenozydom ułatwi krwi dostarczanie tlenu do komórek. Dodatkowo żeń-szeń syberyjski obniża poziom cholesterolu w organizmie, a nie od dziś wiadomo, że zbyt wysoki negatywnie koreluje z naszymi funkcjami kognitywnymi. Maca z kolei, poza wpływem na zdolność skupienia uwagi, poprawia też nastrój i wydolność organizmu. Mamy też do wyboru zioła, która pozwolą naszemu umysłowi łatwiej przejść w stan relaksu i odprężenia. Nie jest to uczucie otępienia, a raczej brak gonitwy myśli. Jeżeli szukasz takiego efektu, to wypróbuj muira puama, czy nasza rodzima lawenda.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.