Coraz więcej firmy, przygotowuje drobne upominki z okazji świąt Bożego Narodzenia dla swoich Klientów oraz pracowników. Podpowiadamy, jak wyrazić wdzięczność i co położyć pod choinkę osobom z branży!
Prezenty świąteczne dla pracowników i kontrahentów
Zanim zaczniesz poszukiwania firmowych prezentów, zapoznaj się z podstawowymi zasadami. Prezenty świąteczne dla Klientów powinniśmy dostosować do wizji firmy. Możesz oczywiście postawić na breloczki, długopisy, koszulki czy też inne gadżety z logo Twojej firmy. Zastanów się jednak, czy taki prezent uszczęśliwi Twojego pracownika oraz zmotywuje do wydajniejszej pracy? Unikać powinniśmy również taniego alkoholu oraz krawatów. Źle dobrany upominek może nawet przekreślić dobre relacje biznesowe. Wybierając prezenty świąteczne dla Klientów czy też pracowników warto pamiętać o tym, aby nie był to zbyt osobisty upominek. Z licznych badań wynika, że przeciętnie firma wydaje od stu do trzystu złotych na świąteczne upominki.
Nasza rada dla przedsiębiorców: potraktujcie zakup prezentów świątecznych jak dobrą inwestycję. Prezenty dla pracowników to nie tylko kultywowanie tradycji, ale motywacja, dzięki której lepiej przykładają się do codziennych obowiązków firmowych.
Zacznijmy od czegoś ekstra, czyli od prezentów luksusowych, które wymagają od pracodawcy sporych nakładów finansowych. W prezencie możemy podarować pozytywne emocje. Wiele firm dofinansowuje wypoczynek świąteczny swoich pracowników. Okazuje się, że bardzo wielu pracowników jest zadowolonych z takiej formy prezentu, szczególnie jeśli dotyczy ona dofinansowania sportu i rekreacji. Oryginalnym prezentem jest podarowanie prezentu w postaci atrakcji, może to być:
- lot paralotnią,
- skok spadochronowy,
- masaż relaksacyjny,
- kurs,
- bilet do kina.
Firmy bardzo chętnie sięgają również po bony, zamiast wręczania gotówki. Ich popularność wynika zapewne z faktu, że są one pozytywnie odbierane przez pracowników oraz jest to bardzo korzystne rozwiązanie z punktu widzenia firmy.
Inną propozycją są eleganckie, dobrej jakości wyroby czekoladowe. Rodzaj wybranego produktu jest w pewnym sensie wizytówką pracodawcy, dlatego też nie warto kupować popularnych marketowych tabliczek czekolady, a zdecydowanie lepiej pokusić się o znacznie bardziej luksusowy produkt. Żaden pracownik z pewnością się im nie oprze!
Oprócz powyższych propozycji pamiętać należy o tym, aby zorganizować pracownikom świąteczne spotkanie. Dodając do tego świąteczne upominki, wpływa to pozytywnie na komunikację wewnętrzną firmy. Z kolei podarowanie prezentu Klientowi, może być początkiem wzajemnej sympatii oraz bardzo udanej współpracy w przyszłości.
Święta za pasem. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to koniecznie rozważ powyższe propozycje. Jest to szansa na ocieplenie kontaktów z pracownikami oraz innymi firmami.
- Bony podarunkowe to od lat najpopularniejszy upominek świąteczny w firmach.
- Wybierając prezenty świąteczne dla Klientów czy też pracownika powinniśmy kierować się uniwersalnością.
- Warto pokazać każdemu pracownikowi oraz Klientowi, że ich doceniamy oraz szanujemy.