Sposoby na zwiększenie liczby komentujacych nasze artykuły

Sposoby na zwiększenie liczby komentujacych nasze artykuły

Każdy z nas przed napisaniem artykułu, poświęca swój czas na przemyśleniu i napisaniu artykułu, który będzie przydatny czytelnikom. Pragniemy, aby nasze artykuły były komentowane przez użytkowników. Ale jak tego dokonać? Dlaczego internauci nie pozostawiają komentarzy? Postaram się wyjaśnić w tym artykule, błędy które mają duży wpływ na taką sytuację.
Zapraszam czytelników do wypowiadania się w tym temacie, podając informację jak działacie aby zwiększyć liczbę komentarzy? Jak nakłaniacie czytelników do działania?

Czy liczba komentarzy wpływa na wzrost rankingu w wyszukiwarkach?

Moglibyśmy tu spierać się na ten temat, głowić czy liczba komentarzy na stronie zwiększa pozycję nad konkurencją.
Jak już wiecie, najważniejsza jest unikalna treść(miejmy nadzieje, że staracie się właśnie  pisać taką na Waszych stronach), która po pierwsze przyciągnie czytelników, ale zwiększa również wiarygdność w „oczach google”. Komentarze pozostawiane przez użytkowników przynoszą korzyści, odswieżają treść naszego artykułu o nowe frazy. Nie ważne jak bardzo będziesz się starał, nigdy nie uda się Tobie ułożyć wszystkich kombinacji słów kluczowych jakie mogą przyciągnąć użytkowników. Mój blog poświęcony jest poradą pozycjonowania, dociera do mnie pewna grupa docelowa czytelników. Każdy z nas chciałby zwiększyć ranking w wynikach wyszukiwania google. W poprzednich artykułach opisałem metody optymalizacji i pozycjonowania, o których nie powinniśmy zapominać. Zastanawiałem sie na co mam zwrócić uwagę w kolejnym artykule. Pomyślałem o komentarzach. Komentarze budują nam wewnętrzną społeczność ludzi rozmawiających, wypowiadających swoje zdanie na temat własnych przemyśleń na podstawie artykułu oraz wypowiedzi innych użytkowników. To dlaczego internauci nie pozostawiają komentarzy niekiedy jest spowodowane  przez nas samych.

Zabezpieczenie CAPTCHA

Często nasze formularze zawierają zabezpieczenia przed ‚robotami’ rozsyłającymi spam. Używamy przeważnie CAPTCHA. Zastanów się, czy takie rozwiązanie jest potrzebne w formularzu ? Jeśli używasz takiego zabezpieczenia sprawdź, czy akcja którą musi wykonać internauta nie przysporzy mu większych kłopotów. Bywają sytuację że są nie do przejścia Nie pomyślcie że neguje używanie CAPTCHA, tak nie jest. Pragnę zwrócić uwagę, że należy stosować skuteczne zabezpieczenia, ale nieutrudniające wykonanie dodania komentarza. Zbyt trudne do wykonania czynności zniechęcą każdego. Takim sposobem możesz stracić nie tylko osobę, która mogła pozostawić komentarz, ale również i czytelnika.

Reklamy w treści artykułu

Treść pod którą znajdują się niekiedy różne reklamy czy też widgety, mogą również przyczynić się do pozostawienia komentarza. Niektóre blogi przepełnione są różnymi widgetami społecznościowymi, reklamami google, a także opisami, które występują na każdej stronie opisując autora treści. Prostym rozwiązaniem na tę dolegliwość jest umieszczenie na końcu treści artykułu kotwicy HTML ‚Zostaw komentarz’, która przeniesie czytelnika do formularza.

Logowanie za pomocą społecznych serwisów

‚Aby pozostawić komentarz, zaloguj się’. Nie lubimy specjalnie rejestrować się w serwisach, w którym chcieliśmy tylko pozostawić komentarz. Jeśli z jakiegoś powodu wymagasz logowania, spróbuj wykorzystać gotowe rozwiązania jakim są wtyczki serwisów społecznościowych. Większość z nas posiada konta na facebooku, google, czy Twitterze. Ułatwi to podjęcie decyzji o pozostawieniu komentarza.

Zachęcaj do komentowania

Zachęcanie czytelników do pozostawienia komentarza jest dobrym rozwiązaniem, czy też pozostawieniem pytania na końcu artykułu, bądź kreatywny. Pamiętaj, aby nie przesadzać i nie zalać czytelnika lawiną pytań.

Dołącz do rozmowy

Szanuj ludzi, którzy pozostawili komentarz. Rozmawiaj z ludźmi. Jeśli ktoś pozostawi Tobie pytanie, odpowiedz na nie. Pisz treściwie, poprawnie stylistycznie, nie zaszkodzi podziękować za komentarz. Nie kasuj negatywnych komentarzy, nie pozwól wyprowadzić siebie z równowagi. Inni ludzie również czytają komentarze, które pozostawiasz.

Nagradzaj, twórz rankingi

Kto by nie chciał otrzymać nagrody. Wszyscy kochamy podarunki. Buduj rankingi, najczęściej wypowiadających się osób. Twórz konkursy, które mogą również prowadzić do dyskusji. Nagrodą może być również link upoważniający do darmowego kursy, za najlepszy komentarz związany z pytaniem w artykule. Warto wykorzystać plugin Comment Luv.
Wtyczka odwiedza stronę autora, który pozostawia komentarz na Twoim blogu, poszukując ostatniego wpisu pobierając link do artykułu i tytuł, wkleja go pod komentarzem umieszczonym na stronie.
Więcej informacji na temat tej wtyczki znajdziemy na blogu Justyny Bizdra

Wypowiadaj się na innych blogach

Aby ktoś Ciebie poznał, najpierw musisz dać się poznać. Nie bój się wypowiadać na innych serwisach internetowych. Takim oto sposobem przyciągniesz nowych czytelników, a i może kolejne osoby, które będą chciały wdać się w dyskusję.

Powiadamiaj o odpowiedziach na komentarze

Jeśli prowadzisz bloga, pobierz wtyczkę Comment Reply Notification, która pozwala na powiadomienie użytkownika, o powiadomić go o odpowiedzi. Pozwoli to użytkownikom na śledzenie komentarzy oraz na rozwinięcie rozmowy.

Podsumowanie

Zapewne jest więcej metod, które mogą usprawnić pozostawianie komentarzy przez naszych czytelników. Ten artykuł skierowany jest do osób, które chcą zwiększyć aktywność użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.