Czy można powstrzymać uczucie głodu na diecie? Sposoby na kontrolowanie apetytu

Czy można powstrzymać uczucie głodu na diecie? Sposoby na kontrolowanie apetytu

Duże uczucie głodu oraz niepohamowany apetyt na niezdrowe jedzenie to częsta dolegliwość osób, które przeszły na dietę. Redukcja masy ciała wiąże się bowiem z koniecznością ograniczenia liczby spożywanych kalorii oraz rezygnacją z rzeczy, które do tej pory spożywaliśmy na co dzień. Jeśli uczucie głodu jest tak silne, że czasem masz ochotę porzucić dietę i wrócić do starego trybu życia, to mamy dla Ciebie kilka rad. Zobacz jak zmniejszyć apetyt i móc cieszyć się procesem odchudzania bez ciągłego uczucia głodu.

Jedz regularnie

Regularne jedzenie nie tylko przyspiesza metabolizm, ale także sprawia, że uczucie głodu nie towarzyszy nam przez cały czas. Im większa będzie Twoja regularność, jeśli chodzi o spożywanie posiłków, tym lepiej, ponieważ przyzwyczaisz swój organizm do tego, że otrzymuje pożywienie tylko w konkretnych porach. Po pewnym czasie uczucie głodu nie będzie towarzyszyć Ci przez cały dzień, ale tylko wtedy, gdy będzie zbliżać się pora posiłku. Ustalając swój harmonogram jedzenia, weź pod uwagę swój tryb życia. Jedz wtedy, kiedy masz na to czas i staraj się ustalić pory posiłków tak, aby zawsze móc sobie na nie pozwolić. Zaleca się, aby pierwszy posiłek jeść ok. 1h po wstaniu a ostatni na ok. 2-3 godziny przed snem. Pory pozostałych posiłków dopasuj do swojego dnia.

Nie zapominaj o śnie

Czy wiesz, że osoby, które śpią zbyt krótko, mogą mieć problemy z nadmiernym apetytem? Staraj się spać ok. 7-8 godzin a zobaczysz, że będziesz mniej głodny niż po przespaniu tylko 5h. Czasem wystarczy jedynie zmienić swoje przyzwyczajenia, jeśli chodzi o spanie, aby zapanować nad uczuciem ciągłego głodu. Porady o odchudzaniu często nie mówią zbyt wiele o tym, jak ważny jest sen w całym procesie odchudzania. Musisz jednak pamiętać, że niewyspanie może prowadzić do problemów ze zdrowiem, pogorszenia koncentracji, a także zwiększenia apetytu – szczególnie na niezdrowe rzeczy.

Pij wodę

Uczucie głodu często jest mylone z pragnieniem. Odwodnienie może sprawiać, że będzie się nam wydawać, że jesteśmy bardzo głodni, a tak naprawdę chodzi o to, że brakuje nam wody. Zanim więc sięgniesz po niezdrową przekąskę, wypij szklankę lub dwie wody i sprawdź, czy dalej czujesz głód. Woda wypełnia żołądek, przez co uczucie głodu staje się mniejsze. Co więcej, nawadnia organizm, więc może sprawić, że rozwiąże się Twój problem z nadmiernym apetytem, który jest spowodowany odwodnieniem organizmu. Zawsze miej pod ręką butelkę świeżej wody i popijaj ją po trochu w ciągu dnia.

1 Comment

  1. Staraj sie skomponowac swoj jadlospis w ten sposob, by skladal sie on z 5-6 posilkow spozywanych w regularnych odstepach. Wazne jest, by plan odzywiania traktowac priorytetowo, a nie jedynie fakultatywnie. Pominiety posilek moze bowiem sprawic, ze nadmierny apetyt wroci ze zdwojona sila razenia. W takiej sytuacji, majac na uwadze zmniejszenie laknienia, najczesciej siegamy po slodka przekaske, ktora ma ukoic nadmierny apetyt. To oczywiscie najgorsze z mozliwych rozwiazan, bo takie przekaski to zwykle bomby kaloryczne. Pyszne sposoby walki z glodem dzialaja krotkotrwale, a chec na jedzenie wroci szybciej niz przypuszczasz. Jednak regularnosc w spozywaniu posilkow to tylko czesc sukcesu. Liczy sie nie tylko czestotliwosc, ale rowniez jakosc tego, co wrzucasz do garnka. Zadbaj o to, by posilki na Twoim talerzu zapewnialy przede wszystkim porcje weglowodanow zlozonych, bialka, blonnika i witamin. Take zbilansowane posilki dostarczane na czas i pod wskazany przez Ciebie adres oferuje catering dietetyczny Master Dieta. Nasza pudelkowa dieta pozwoli Ci zwalczyc ciagle uczucie glodu dzieki pieciu swiezym i doskonale zbilansowanym daniom. Pelnowartosciowe skladniki pochodzace od sprawdzonych dostawcow gwarantuja, ze wkrotce zapomnisz, czym jest uczucie glodu po jedzeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *