Proste sposoby na chudnięcie – zobacz co zrobić aby schudnąć

Proste sposoby na chudnięcie – zobacz co zrobić aby schudnąć

Odchudzanie nie musi kojarzyć się z czymś złym i nieprzyjemnym. Czasem wystarczy zaledwie kilka prostych zmian w naszym życiu, aby stracić nadprogramowe kilogramy i cieszyć się piękną sylwetką. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka prostych sposobów, dzięki którym stracisz zbędne kilogramy bez dużych wyrzeczeń.

Ujemny bilans kaloryczny

Ujemny bilans kaloryczny jest ważny podczas odchudzania i pomaga w zdrowym tempie stracić zbędne kilogramy. Chodzi w nim o to, aby dostarczać do organizmu, mniej kalorii niż się potrzebuje. Aby wiedzieć jaka ilość kalorii będzie dla Ciebie odpowiednia, musisz obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Aby je obliczyć, musisz wziąć pod uwagę swój tryb życia, BMI i wagę. Od liczby, która Ci wyszła, musisz odjąć ok. 500 kalorii i tak właśnie powstanie Twój ujemny bilans kaloryczny, którego nie możesz przekroczyć w ciągu doby. Pamiętaj, że zdrowe tempo chudnięcia to ok. 0,5-1 kg na tydzień.

Zwracaj uwagę na gęstość energetyczną produktów

Rzeczy, które spożywasz podczas odchudzania, powinny mieć niską gęstość energetyczną. Oznacza to, że w stosunkowo dużej objętości posiadają one niewiele kalorii. Takie produkty to przede wszystkim warzywa, surówki i różnego rodzaju sałatki. Podczas diety warto sięgać po pomidory, szparagi, cukinię czy paprykę. Nawet jeśli zjemy ich dużo to i tak nie musimy się tym martwić, ponieważ nie posiadają one zbyt dużo kalorii i świetnie sprawdzą się jako przekąski.

Nie zapomnij o tłuszczu

Mimo że tłuszcz to najbardziej kaloryczny składnik w diecie każdego z nas to nawet podczas diety nie powinniśmy z niego rezygnować. Tłuszcz to nośnik smaku i witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i właśnie dlatego nie należy ograniczać go do zera w swojej diecie. Jeśli chcesz schudnąć, to możesz używać olej rzepakowy lub oliwę z oliwek do smażenia jedzenia. Zrezygnuj za to z masła i smalcu, ponieważ te produkty są źródłem tłuszczów nasyconych, które są szkodliwe dla serca.

Białko również jest ważne

Białko to niezbędny budulec mięśni, którego nie może zabraknąć w naszej diecie. Należy pamiętać o tym, aby dostarczać go podczas głównych posiłków. Dzięki temu będziemy czuć się bardziej syci. Dużo białka zawierają produkty takie jak ryby, chude mięso, produkty mleczne i jajka. Podczas układania diety weź to pod uwagę i zadbaj o to, aby codziennie dostarczać swojemu organizmowi odpowiednią dawkę białka.

Jedz powoli

Jeśli będziesz jeść wolniej, to zjesz mniej. Postaraj się, aby posiłki były dla Ciebie chwilą relaksu i nie jedz w biegu. Jeśli będziesz skupiać się na odczuciach, które towarzysza Ci podczas jedzenia to nie tylko się zrelaksujesz, ale także szybciej się najesz. Staraj się także jeść na mniejszych talerzach. Dzięki temu porcja będzie się Tobie wydawać większa niż w rzeczywistości.

Pij wodę

Woda nie ma właściwości odchudzających, jednak potrafi zahamować apetyt i wypełnia żołądek, przez co nie czujemy aż tak bardzo uczucia głodu. Słodzone i wysokokaloryczne soki i napoje gazowane zastąp wodą mineralną. Staraj się pić przynajmniej 2 litry dziennie, aby nie doprowadzić do odwodnienia organizmu i złego samopoczucia.

Jak widzisz, wystarczy zaledwie kilka prostych zmian, aby zrzucić nadprogramowe kilogramy. Możesz pomału wprowadzać je w życie i nawet nie zauważysz, kiedy schudłaś.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.